lørdag den 8. maj 2010

Glee - en en'er!


For cirka 4 måneder siden jeg fik jeg øjnene op for noget fantastisk. Den amerikanske musical/ungdoms/romantiske/teenagedrama serie; Glee. Min veninde Sofie gav den også en chance efter jeg havde fortalt hende om hvor en super serie det tydede til at blive. Mine veninder gav op. Men ikke mig! Jeg er blevet dybt afhængig af denne, til tider platte serie. Hvis Cecilie sad ved siden af mig nu (hvilket hun desværre ikke gør) ville hun sige at det er mig i en nøddeskal. Og det er det også, alt hvad jeg underholder mig med så som TV og musik (og en enkelt gang et puslespil – taberagtigt, jeg ved det!) bliver jeg afhængig af efter et stykke tid. Glee handler om;
På McKinley High School i Ohio, Usa, går der en blandet flok teenagere. Vi følger Rachel, et musikalsk talent som bestemt ikke er vellidt på skolen. Finn og Quinn, skolens prom king og queen. Mercedes, en beyonce-wannabe med lidt for meget selvtillid. Artie, en kørestolsbruger med et stort hjerte. Kurt, en overbøsset stilfanatiker, der kæmper mod fordommene. Tina, et musikalsk talent, med ingen selvsikkerhed. Tilsammen er de skolens kiksede kor; Glee Club. De bliver styret af den ’Failede’ spansklærer Will. Han er udover koret, blandet ind i et trekantsdrama og falske graviditeter. Forelskelser mellem ’popularitets niveauerne’ og uønskede graviditeter skaber drama i Koret. Men de bliver ved med at holde sammen.
”Hold da op, hvor lyder det spændende og sjovt” synes jeg at du skal tænke nu. Det lyder totalt plat og taberagtigt, men jeg synes bare at det er SÅ underholdende at se. For 1 måned siden blev Glee taget af programmet. Nu kan jeg kun se det på sputnik.dk. Det synes jeg illustrerer meget godt at jeg føler at jeg er den eneste i Danmark der ser Glee.
Check it out guys!
Love, Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar