lørdag den 8. maj 2010

Ræk mig lige Rævesovsen

I søndags startede et program på P3 kaldet 'Det Sorte Ur'. Jeg ved ikke så meget om programmet, men jeg tror at det er et nyt satire radioprogram der starter. Det var min søde far, der som mig, også synes, at det danske band Nephew er toppen. Han fortalte mig at han havde hørt radio i bilen, og at der lige pludselig var startet en sang der hed 'En badesandal i et elektrisk hegn'. Det var en parodi af Nephew.


Da jeg hørte at nogle gjorde grin men mit yndlingsband, blev jeg arrig! (ja, det er et ord der måske er blevet glemt lidt, men jeg synes bestemt at det er et ord der skal bruges flittigt i hverdagen, jeg vil i hvertfald gøre mit for det!) og jeg var lige ved at nægte at høre det, men jeg hørte det, og nu elsker jeg det!?

Nummeret hedder 'En badesandal i et elektrisk hegn' og det er lavet af bandet 'Rævesovsen', teksten er direkte genial, men jeg tror at man skal have hørt Nephews musik for at forstå den.


Her er et par udpluk fra teksten:

''En badesandal i et elektrisk hegn, whats it doing there, måske drinking wine, en snegl på vejen kan være tegn på regn, it makes no sense, men never mind.''

''7/11 is also gonna close''

''Radiator, lå lå lå, see you later''

''På et beat med L.O.C. - Nu er der pludselig råd til BMW''

''I don't believe in DVD''

Ja, du sidder nu 89,2 % sikkert og tænker: ''Wtf?''... Eller nej det gør du jo nok ikke alligevel, da DavsKlaus' læsere har en gennemsnits alder på 36,6 år. (Det er ikke engang løgn) Og eftersom du er SÅ gammel ved du sikkert ikke hvad 'wtf' betyder. Men hey - så er det jo godt at du har mig til at informere dig om vigtige, som denne.

Jeg skrev i et tidligere indlæg, at jeg hader forkortelser som 'OMG', men KUN hvis du siger O-M-G. Hvis du derimod siger 'Oh my god!?' på britisk, er det helt okay. Just for the record, Mette spanker dig i nymzen (synonym for numsen/røven) hvis hun høre så meget som ét britisk ord. Og nej, jeg gider ikke at forklare hvad 'spanke' betyder, der må du simpelthen selv bruge GoogleTranslate eller sådan noget.

Liste over tilladte forkortelser (udtales ikke O-M-G, men Oh-my-god):

OMG - Oh My God

Wtf - What The Fuck

Btw - By The Way


Ja okay, jeg ved ikke om man kan kalde det en liste, når der kun er 3 punkter, men hey - I DON'T CARE! Det er et råd, jeg synes at du skulle tage til dig, for du er et får hvis du ikke gør! (Det er her min retardtion* skinner ekstra meget i gennem) - Er retardtion* overhovedet et ord?

Men altså, hør sangen!




Peace out, Cecilie.

Ps. (Bemærk mit overdrevet høje forbrug af parenteser i dette indlæg)



* Fx. Jeg er handicappet - et handicap
Jeg er retarderet - en retardtion

Ingen kommentarer:

Send en kommentar