tirsdag den 11. maj 2010

Søskendekærlighed i form af M&M's

Min finurlige søster, Mille har idag været til skole/hjem samtaler. Mille er totalt god i skolen. Hun er ikke bedre end mig, men hun er god. Just kidding, ej men hun fik i hvert fald rigtig meget ros, og derfor blev hun belønnet med 2 poser M&M'S. Jeg har i forvejen haft en dag, der pludselig blev 'filled up with shit', så jeg tænkte at en pose M&M'S ville gøre godt. Men eftersom min mor har lagt vores kost om, spiser vi ikke længere 'sådan noget.' Præcis det samme foregår i Mettes familie, så når jeg er sammen med Mette, spiser vi altid en shitload af slik, og så siger Mette sådan en 'Daderatte-da-da-da-da-da'-lyd, som jeg rigtig godt kan lide. Jojo, i hvert fald, undrede jeg mig over at min mor havde købt så meget slik, så jeg ville ikke bare rode mig ud i problemer, ved at åbne posen. Lidt senere fortalte Mille mig så, at det var hendes slik, og at jeg ikke måtte smage, men det var noget hun senere ville fortryde.

Denne samtale udspillede sig, da Mille pludselig, uden varsel, vadede ind på mit værelse:

Cecilie: Gå nu ud, din lårt.
Mille: Må jeg være her inde, hvis du for nogle M&M's?
Cecilie: (...)
Mille: Hva, må jeg det? (udtales ikke 'hva', men 'war', da vi kommer fra Jylland)
Cecilie: Ja, okay.

Episk, ikke? - Jo, det tror jeg nok, og også et godt eksempel på mig som menneske.

Fred ud, Cecilie.

Ps. Jeg blev vildt tørstig af alle de M&M'S, så jeg bad Mille om at hente noget vand til mig. Det gjorde hun uden at sætte spørgsmålstegn.

Pps. Jeg udnytter hende ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar