søndag den 23. maj 2010

De fedeste shoppesteder i Århus

Vi shopper en del, som det har fremgået i mange af vores indlæg Selvom Århus ikke er verdens fedeste og største shoppingby, formår vi dog en gang imellem at finde nye og spændende steder at finde de fedeste ting.
Jeg har lavet en top 5 over de sejeste steder i byen.

1. MONKI - i love it! (sagt som Ole H.!) alt for fedt tøj til næsten ingen penge. 
+ Udsalgene er mega overdrevede, der er ikke noget med sølle -15%. -85% baby!
+ Der er tydeligvis mange der ikke kan finde rundt i byen efter Clemens Bro, så butikken er ikke overfyldt!
- Noget af tøjet er altså pænt overdrevet. JA!-læder og frynser er moderne, men lad dog vær med at overdrive det. Gulvlange læderkjoler med frynser og nitter - nej tak!


2. Bloomers - dyrt, men godt! Jeg tror kun at jeg har købt noget derinde et par gange, bla. min konfirmationskjole. Men hvor er det dog en lækker butik! Hvis jeg vandt i Lotto ville jeg fyre alt for mange penge af derinde!
+ lækre, lækre varer!
+ Store flotte pap-poser, som er lige til at udstille!
- Et personale der holder skarpt øje med én!



3. Genbrugsbutikker – hvis du vil købe tøj i en genbrugsforretning, bliver du nød til at have et helt særligt blik for det. 96,2 % af det tøj der er i genbrugsbutikker er noget bras. Men det sekund du kan udse dig de gode ting, er genbrugsbutikker som utrolig billige skatte!
Hvis du har rigtig meget fritid kan du gå i genbrugsbutikker for at lede efter mærkevarer. Pensionisterne der står i butikkerne synes at ’Ecco’ sko er det bedste, og de skal sættes til en overdrevet høj pris. Jeg har været så heldig at finde et par kilehælssandaler fra ’Bullboxer’ (Bullboxers standart pris på sandaler er ca. 400-500 kr.) til 36 kr. Jeg har også engang fundet en Burberry blazer til ca. 50 kr. Hvis du har tid og overskud til det kan du ligge de rigtig gode ting, du ikke selv kan passe, ind på Trendsales. Der skal investeres nogle penge i det, men hvis det bliver en succes, er der mega gode penge i det!
+ 3,8% af tøjet er virkelig fedt!
- Det tager urimeligt lang tid at finde det fede tøj. Det tager mig i gennemsnit en halv time at kigge en butik igennem!



4. Gina Tricot – virkelig fedt og billigt basictøj! Endelig kom den lækre svenske kæde til Århus! Jeg var i KBH for at besøge en veninde, et par måneder før GT kom til Århus. Jeg tror jeg købte for over 500 kr. – der er altså pænt meget i forhold til GT priser!
+ Billigt!
- Pas på med at købe populære varer i GT. Der går én uge, så har ALLE det!




5. AMETYST – crazy smykke/vedhæng/CD/røgelses/sten – butik. Medmindre du er meget interesseret i sten og hvad de betyder, er AMETYST altså en gaveforretning! Jeg har taget den med i min top 5, fordi det den dejligste og hyggeligste og mest originale butik jeg nogensinde har været inde i. Det er meget sjældent jeg køber noget derinde, men der altså rigelig underholdning i at være inde i butikken.
+ Rimelige priser.
+ Duften!
+ Den sødeste lille hund ever!(selvfølgelig efter min egen hund!) den ligger i en kurv ved disken hele tiden, indtil der kommer nogen ind i butikken, som lige skal have en ’slikker.’ Cecilie kan vidst bedre lide hunden end butikken!
- Mange af varerne er så overvældende at de er knapt så pæne at bære til hverdag.
 
Ametyst er altså ikke brugere af det såkaldte 'internet', så jeg har nappet et bllede fra 'Street View'


Det var min top 5 over de fedeste shoppesteder i Århus.
Enjoy!.. And now go shopping!


Love, Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar